Ga direct naar inhoud
meer info
Een zeer geslaagde biodiversiteitsdag tijdens de week van de circulaire economie
lees hier het verslag

Nieuws

31 jan. 2023

Pop-Up store Tsukuroi

Tijdens de Week van de Circulaire Economie is er bij het Biosintrum de Pop-Up store van Tsukuroi.

Pop-Up store Tsukuroi | foto; Mitsuki Nakao
Pop-Up store Tsukuroi | foto; Mitsuki Nakao

Tsukuroi is een initiatief van Mitsuki Nakao uit Japan. Ze studeert sustainable entrepreneurship aan Campus Fryslan. Voordat ze in Nederland kwam studeren is ze gestart met het merk Tsukuroi. (vrij vertaald reparatie).

Met het upcyclen van oude kimono’s creëert ze nieuwe producten. De cirkel in het logo van Tsukuroi staat voor circulaire economie en duurzaamheid.

Het merk staat voor drie kernwaarden om een duurzame levensstijl voor iedereen mogelijk te maken.

1. Verspreid de ideeën om gebruik te maken van wat we nu hebben: herdefinieer ze en creëer nieuwe waarde. (duurzaamheid/ circulaire economie)

2. Een samenleving stimuleren waarin mensen zich vrij kunnen uiten (gendervrij)

3. De wijsheid van de Japanse traditionele cultuur, die ons een duurzame levensstijl aanleert, laten behouden en doorgeven via de producten

In de Pop-Up store kan je deze supergave shirts en tassen bekijken en aanschaffen. Het kernconcept is Zero Waste Design. Tsukoroi ontwikkelde een zero waste design shirt en tas die volledig gebruik maken van de kenmerken van kimono's.

Tsukuroi tassen gemaakt van oude kimono's | Foto: Mitsuki Nakao
Tsukuroi tassen gemaakt van oude kimono's | Foto: Mitsuki Nakao